W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

xxxxxxxxxxx

Zamówienia na usługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane

XML

Treść

Szczegóły

zamówienie naUsługi sprzątania oraz usługi sanitarne na obszarach miejskich lub wiejskich oraz usługi powiązane

Status zamówieniaunieważnione

nr sprawy2014/S 249-442178

zamawiającyAdministracja Zasobów Komunalnych

tryb zamówieniaprzetarg nieograniczony

wartość szacunkowapowyżej 207 tys euro

termin składania ofert

Rozstrzygnięcie

art. 93. ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych: „Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodujące, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć".
UWAGA ZMIANA TREŚCI SIWZ!

II.1) Opis
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą:
Utrzymanie czystości i porządku na nieruchomościach stanowiących własność i będących w zarządzie Gminy
Miasto Włocławek – II postępowanie.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia
usług
Usługi
Kategoria usług: nr 16: Usługi w dziedzinie odprowadzania ścieków i wywozu nieczystości; usługi sanitarne i
podobne
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Gmina
Miasto Włocławek.
Kod NUTS PL615
II.1.3) Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
(DSZ)
Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu
Przedmiot zamówienia stanowi:
1. Utrzymanie czystości i porządku na terenach wokół budynków komunalnych i wspólnot mieszkaniowych
wyznaczonych po obrysie oraz na cmentarzach komunalnych w tym na chodnikach, w bramach,
podwórkach,
2. Utrzymanie terenów zielonych wokół budynków komunalnych i wspólnot mieszkaniowych wyznaczonych po
obrysie oraz wokół cmentarzy komunalnych,
3. Zimowe utrzymanie ciągów komunikacyjnych wokół budynków komunalnych i wspólnot mieszkaniowych
wyznaczonych po obrysie oraz na cmentarzach komunalnych.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
90600000, 90630000, 90620000, 90610000, 90500000, 77340000, 77310000
II.1.7) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak
II.1.8) Części
To zamówienie podzielone jest na części: tak
Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części
II.1.9) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2) Wielkość lub zakres zamówienia
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres:
Zakres zamówienia część I i II:
1. Na zakres zamówienia w okresie letnim tj. od 1.4 do 31.10 każdego roku składa się:
I. Sprzątanie:
ciągłe (poniedziałek - piątek oraz w razie potrzeby sobota, niedziela oraz dni świąteczne) utrzymanie czystości i porządku n/w terenów:
- chodników, bram, podwórek, poprzez zamiatanie, grabienie i usuwanie nieczystości nagromadzonych w
wyniku sprzątania wraz z ich wywozem w tym samym dniu,
- terenów wokół pergoli śmietnikowych, terenów wokół miejsc pod pojemniki na śmieci poprzez zgrabianie i
zamiatanie nieczystości oraz ich umieszczanie w pojemnikach na odpady komunalne,
- grabienie i zamiatanie opadłych liści, wraz z ich wywozem w tym samym dniu,
- oczyszczanie z przerostów (z chwastów, trawy) chodników, opasek i placów utwardzonych.
II. Tereny zielone:
ciągłe utrzymanie czystości i porządku terenów zielonych (trawników) wraz z wywozem uprzątniętych
nieczystości w tym samym dniu:
- koszenie trawy i jej zgrabianie oraz wywóz w dniu koszenia, przycinanie krzewów, żywopłotów, usuwanie
obłamanych i połamanych gałęzi, przycinanie przyrostów (od korzeni) przy drzewach, grabienie liści, wraz z
wywozem w tym samym dniu,
- uprzątnięcie innych nieczystości stałych.
Pielęgnację terenów zielonych należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką ogrodniczą,
koszenie trawy winno się odbywać z częstotliwością gwarantującą estetyczne utrzymanie trawników jednak nie
rzadziej niż pięć razy w roku.
2. Zakres zamówienia w okresie zimowym tj. od 1.1. do 31.3. oraz od 1 listopada do 31.12 każdego roku
obejmuje ciągłe utrzymywanie zimowe n/w terenów:
I. Sprzątanie:
ciągłe (poniedziałek - piątek oraz w razie potrzeby sobota, niedziela oraz dni świąteczne) utrzymanie czystości i
porządku n/w terenów:
- chodników, bram, podwórek, terenów wokół pergoli, terenów wokół miejsc pod pojemniki na śmieci poprzez
zamiatanie, grabienie opadłych liści wraz z ich wywozem w tym samym dniu,
- łagodzenie skutków warunków zimowych tj. gołoledzi, śliskości pośniegowej poprzez uszorstnienie
nawierzchni dopuszczalnymi środkami np. posypywanie piaskiem, usuwanie z w/w miejsc śniegu i lodu, a
po ustąpieniu okresu zimowego usunięcie materiału uszorstniającego, po wystąpieniu opadów śniegu do
odśnieżania należy przystąpić najpóźniej w czasie 2 godzin po ich ustąpieniu, w przypadku wystąpienia opadów
ciągłych odśnieżanie należy rozpocząć najpóźniej w momencie gdy warstwa zalegającego śniegu przekroczy 7
cm,
(odśnieżanie dotyczy chodników, bram, terenów wokół pergoli, terenów wokół miejsc pod pojemniki a w ramach
podwórek - ciągów komunikacyjnych dla pieszych niezbędnych do funkcjonowania gospodarstw domowych
oraz dojść do pergoli śmietnikowych – pojemników w sposób umożliwiający ich opróżnianie),
- w przypadku terenów wokół pergoli śmietnikowych i terenów wokół pojemników na śmieci, rozsypane przy
nich nieczystości należy umieszczać w odpowiednich pojemnikach na odpady komunalne.
II. Tereny zielone:
- utrzymanie czystości i porządku terenów zielonych poprzez grabienie opadłych liści, usuwanie obłamanych i
połamanych gałęzi wraz z ich wywozem w tym samym dniu,
- sprzątanie innych śmieci i nieczystości stałych wraz z ich wywozem w tym samym dniu.
Pielęgnację terenów zielonych należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką ogrodniczą.
III. Zabezpieczenie środków uszorstniających np. piasku i dowóz go w miejsce wyznaczone przez
Zamawiającego, na koszt Wykonawcy.
IV. Łagodzenie skutków warunków zimowych obowiązuje w systemie ciągłym tj. 7 dni w tygodniu.
V. W przypadku ogłoszenia klęski żywiołowej zakres prac należy uzgodnić z Zamawiającym.
VI. W przypadku nieruchomości ul. Toruńska 168 i 168a (część II – rejon II) usługa dotyczy również schodów
(od strony ciągu ulicznego w dół do budynków) – 43,09 m2 oraz schodów prowadzących do wejść do budynków
oraz galeryjki.
VII. Zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach właściciele
nieruchomości zobowiązani są do uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników
położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej
służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości. Wykonawca usługi
zobowiązany jest do jej realizacji również na w/wym. chodnikach.
Proporcje poszczególnych rodzajów terenu przedstawiają się następująco:
- cześć I - rejon I - łączna powierzchnia: 169 101 m2, z czego:
a) chodniki - 24 % +/- 3 %
b) podwórka i bramy - 18 % +/- 3 %
c) tereny wokół pergoli i pojemników na śmieci - 1 % +/- 1 %
d) tereny zielone - 57 % +/- 5 %
- część II - rejon II - łączna powierzchnia: 130321,14 m2, z czego:
a) chodniki - 15 % +/- 3 %
b) podwórka i bramy - 52 % +/- 5 %
c) tereny wokół pergoli i pojemników na śmieci - 1 % +/- 1 %
d) tereny zielone - 32 % +/- 3 %.
Zakres zamówienia część III:
1.1. Na zakres zamówienia w okresie letnim tj. od 1 kwietnia do 31 października składa się:
I. Sprzątanie:
ciągłe (poniedziałek - piątek) utrzymanie czystości i porządku n/w terenów:
- chodników, bram, poprzez zamiatanie, grabienie i usuwanie nieczystości nagromadzonych w wyniku
sprzątania,
- terenów pod pojemniki na odpady poprzez zgrabianie i zamiatanie nieczystości oraz ich umieszczanie w
pojemnikach,
- opróżnianie pojemników na odpady z alei bocznych (dotyczy cmentarza przy Al. Chopina we Włocławku),
- grabienie i zamiatanie opadłych liści, gałęzi,
- oczyszczanie z przerostów (z chwastów, trawy) chodników, opasek i placów utwardzonych do linii grobów i
budowli z nimi graniczących,
- sprzątanie innych śmieci i nieczystości stałych, w tym porzuconego gruzu, fragmentów zdemontowanych
nagrobków, ławek, ogrodzeń itp.
Wszelkie śmieci i odpady nagromadzone w wyniku wykonania prac, o których mowa powyżej należy usunąć
poprzez ich umieszczenie w pojemnikach na ten cel przeznaczonych.
II. Tereny zielone (dotyczy terenów w granicach cmentarzy, opaski wokół ogrodzenia cmentarza przy Al.
Chopina we Włocławku oraz terenów zielonych w granicy działek, na których usytuowany jest parking przy
cmentarzu w miejscowości Pińczata - patrz. załącznik graficzny):
ciągłe utrzymanie czystości i porządku terenów zielonych (trawników i wewnętrznych ciągów komunikacyjnych -nieutwardzonych):
- koszenie trawy (max. wysokość 10 cm) i jej zgrabianie oraz uprzątnięcie, przycinanie krzewów, żywopłotów,
usuwanie obłamanych i połamanych gałęzi, przycinanie przyrostów (od korzeni) przy drzewach, grabienie liści
oraz ich umieszczanie w pojemnikach na ten cel przeznaczonych,
Pielęgnację terenów zielonych należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką ogrodniczą.
2.1. Zakres zamówienia w okresie zimowym tj. od dnia podpisania umowy do 31.3. oraz od 1.11.–31.12.
obejmuje ciągłe utrzymywanie zimowe n/w terenów:
I. Sprzątanie:
ciągłe (poniedziałek - piątek) utrzymanie czystości i porządku n/w terenów:
- chodników, bram, terenów pod pojemniki na odpady poprzez zamiatanie, grabienie opadłych liści, gałęzi,
śmieci,
- łagodzenie skutków warunków zimowych tj. gołoledzi, śliskości pośniegowej poprzez odśnieżanie,
uszorstnienie nawierzchni dopuszczalnymi środkami np. posypywanie piaskiem, usuwanie z w/w miejsc śniegu
i lodu w sposób nie ograniczający dostępu do grobów, a po ustąpieniu okresu zimowego usunięcie materiału
uszorstniającego, po wystąpieniu opadów śniegu do odśnieżania należy przystąpić w porze gwarantującej
zakończenie prac najpóźniej do godz. 10.00 każdego dnia, w przypadku wystąpienia opadów ciągłych
odśnieżanie należy rozpocząć najpóźniej w momencie gdy warstwa zalegającego śniegu przekroczy 7 cm,
- w przypadku terenów pod pojemniki na odpady, rozsypane przy nich nieczystości należy umieszczać w
pojemnikach,
- opróżnianie pojemników na odpady z alei bocznych (dotyczy cmentarza przy Al. Chopina we Włocławku),
- sprzątanie innych śmieci i nieczystości stałych w tym porzuconego gruzu, fragmentów zdemontowanych
nagrobków, ławek, ogrodzeń itp.
Wszelkie śmieci i odpady nagromadzone w wyniku wykonania prac, o których mowa powyżej należy usunąć
poprzez ich umieszczenie w pojemnikach na ten cel przeznaczonych.
II. Tereny zielone (dotyczy terenów w granicach cmentarzy, opaski wokół ogrodzenia cmentarza przy al.
Chopina we Włocławku oraz terenów zielonych w granicy działek, na których usytuowany jest parking przy
cmentarzu w miejscowości Pińczata - patrz. załącznik graficzny):
- utrzymanie czystości i porządku terenów zielonych poprzez grabienie opadłych liści, usuwanie obłamanych i
połamanych gałęzi oraz ich umieszczanie w pojemnikach na ten cel przeznaczonych,
Pielęgnację terenów zielonych należy prowadzić zgodnie z obowiązującymi przepisami i sztuką ogrodniczą.
III. Zabezpieczenie środków uszorstniających np. piasku i ich dowóz w miejsce wyznaczone przez
Zamawiającego odbywać się będzie na koszt Wykonawcy.
IV. Łagodzenie skutków warunków zimowych obowiązuje w systemie ciągłym tj. 7 dni w tygodniu.
V. W przypadku ogłoszenia klęski żywiołowej zakres prac należy uzgodnić z Zamawiającym.
2.2.
1) W dniach od 29-31.10.2015 r. (czwartek-sobota) do godz. 24.00 każdego dnia wykonawca zobowiązany jest
do wykonania, na cmentarzu komunalnym we Włocławku, n/wym. prac:
- wygrabienie i uprzątnięcie alejek z liści i odpadów oraz przetransportowanie w/wym. nieczystości na teren
zaplecza gospodarczego cmentarza;
- całkowite opróżnienie wszystkich pojemników na odpady znajdujących się w alejach bocznych na całym
cmentarzu;
- uprzątnięcie terenów wokół pojemników na śmieci – Saniko – poprzez usunięcie nie mieszczących się w
pojemnikach nieczystości na teren zaplecza gospodarczego cmentarza.
2) W dniach od 30–31.10.2015 r. (piątek-sobota) do godz. 24:00 każdego dnia wykonawca zobowiązany jest do
wykonania, na cmentarzu komunalnym we Włocławku, n/wym. prac:
- uprzątnięcie terenu zaplecza gospodarczego cmentarza poprzez sukcesywne umieszczanie odpadów w
przeznaczonych na ten cel kontenerach;
3) W dniach od 30.10–1.11.2015 r. (piątek-niedziela) wykonawca zobowiązany jest do utrzymywania
minimum trzyosobowej brygady do interwencyjnego sprzątania terenu cmentarzy, uruchamianego na wniosek
administracji cmentarza.
Zamawiający udostępni Wykonawcy nieodpłatnie pomieszczenia z przeznaczeniem na zaplecze socjalne
oraz magazyn sprzętu i materiałów niezbędnych do prawidłowego wykonywania zamówienia. Wykonawca
zobowiązany jest do pokrycia kosztów dostawy mediów do w/wym. pomieszczeń.
Powierzchnia cmentarzy wynosi:
a) Włocławek - 17,8 ha
b) Pińczata - 10 ha
Uwaga: Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 30 % wartości
zamówienia podstawowego.

Ogłoszenie o zamówieniu

Zmiana treści SIWZ
SIWZ z załącznikami


UWAGA NR FAXU: 54 414 48 84


Wyjaśnienie treści SIWZ
Informacja o unieważnieniu postępowania

Załączniki