W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Zamówienia na budowa wewnętrznej instalacji c.o., c.w.u. i cyrkulacji w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Maślanej 4/6 we Włocławku - I etap (II postępowanie)
zamówienie naBudowa wewnętrznej instalacji c.o., c.w.u. i cyrkulacji w budynku mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Maślanej 4/6 we Włocławku - I etap (II postępowanie)
Status zamówieniarozstrzygnięte
nr sprawy364056 - 2014
zamawiającyAdministracja Zasobów Komunalnych
tryb zamówieniaPrzetarg nieograniczony
wartość szacunkowaponiżej 5 186 000 euro
termin składania ofert
Rozstrzygnięcie
Wybrano najkorzystniejsza ofertę, oferta spełnia warunki zawarte w SIWZ i uzyskała najwyższą ilość punktów - 90
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Administracja
Zasobów Komunalnych , ul. Ostrowska 30, 87-800 Włocławek, woj.
kujawsko-pomorskie, tel. 54 414 48 50, faks 54 414 48 84.
Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.azk.wloclawek.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa wewnętrznej instalacji c.o., c.w.u. i cyrkulacji w budynku
mieszkalnym wielorodzinnym przy ul. Maślanej 4/6 we Włocławku - I etap (II
postępowanie).
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub
zakresu zamówienia: 1. Przedmiot zamówienia obejmuje swoim zakresem
budowę wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania oraz ciepłej wody
użytkowej wraz z cyrkulacją w budynku mieszkalnym wielorodzinnym usytuowanym we
Włocławku przy ul. Maślanej 4/6. Etap I zakłada ograniczenie zakresu projektu
budowlanego dotyczącego wykonania instalacji ogrzewczej, wewnętrznej instalacji
c.w.u. i cyrkulacji w budynku położonym we Włocławku przy ul. Maślanej 4/6
poprzez rezygnację z wykonania instalacji we wszystkich lokalach i
doprowadzenie jej do czterech lokali (trzech mieszkalnych i jednego lokalu
użytkowego). Do zadań Wykonawcy będzie należało: a) w robotach
przygotowawczych: ręczne przekucie przez ściany i stropy ceglane, b) w
wewnętrznej instalacji centralnego ogrzewania: szafki rozdziela-czowe
natynkowe, rurociągi stalowe o połączeniach spawanych, rurociągi w instalacjach
c.o. z tworzyw sztucznych o połączeniach zgrzewanych, ciepłomierze do pomiaru
energii cieplnej, filtry osadnikowe siatkowe, zawory równoważące, zawory typu
ASV-M Danfoss oraz regulatory ASV-PV, zawory kulowe i zwrotne przelotowe,
gwintowane do c.o., grzejniki stalowe dwupłytowe, grzejniki stalowe
trzypłytowe, głowice termostatyczne, zawory grzejnikowe termostatyczne, zawory
grzejnikowe powrotne, izolacje rurociągów otulinami Termaflex FRZ, próba
szczelności instalacji c.o., wykonanie rozdzielaczy w węźle cieplnym,
czyszczenie i odtłuszczanie rurociągów, malowanie farbami do gruntowania i
emaliami termopodobnymi. c) w sieci cieplnej czteroprzewodowej: wykopy liniowe
pod fundamenty, ręczne przekucie przez ściany i stropy ceglane otworów, skucie
warstwy fundamentów betonowych, drenaż, rurociągi z rur preizolowanych, montaż
pierścienia uszczelniającego gumowego na rurach preizolowanych przy przejściach
przez ściany i posadzki klatek schodowych, kolana łukowe, spawanie ręczne
gazowe i łukowe z badaniem spoin radiologicznie rur preizolowanych, wykonanie
złącza termokurczliwego sieciowego radiacyjnie z podwójnym uszczelnieniem,
nadsypka filtracyjna z piasku, zasypywanie wykopów liniowych, podkłady pod
posadzki, posadzki betonowe. d) w wewnętrznej instalacji ciepłej wody użytkowej
i cyrkulacji: rurociągi w instalacjach wodociągowych, zawory kulowe i zwrotne
przelotowe, zawory regulacyjne Danfoss MTCV-A, montaż wodomierzy skrzydełkowych
do zimnej i ciepłej wody, izolacja rurociągów, próba szczelności instalacji
zimnej i ciepłej wody - płukanie instalacji, czynności przygotowawcze i
zakończeniowe oraz próba wodna ciśnieniowa. e) roboty towarzyszące: oczyszczanie
terenu z resztek budowlanych, gruzu i śmieci, roboty nie ujęte bezpośrednio w
dokumentacji projektowej a konieczne do wykonania. Szczegółowy obmiar oraz
wykaz nakładów rzeczowych znajduje się w książce przedmiarów będącej
rozszerzeniem w/w opisu robót. Zakres prowadzonych prac obejmuje wykonanie
wszystkich leżaków i pionów oraz instalacji w lokalu: użytkowym (sklep) na
parterze, oznaczonym na rzucie parteru: P.3.Sklep, mieszkalnym na parterze
oznaczonym na rzucie parteru numerami od 1.1 do 1.4, mieszkalnym na pierwszym
piętrze oznaczonym na rzucie piętra numerami od 15.1 do 15.2, mieszkalnym na
drugim piętrze oznaczonym ba rzucie II piętra numerami od 8.1 do 8.4.
Realizację należy przeprowadzić zgodnie z dokumentacją projektową opracowaną
przez Renatę Żebrowską prowadzącą działalność pod firmą: Instalacje Sanitarne.
Projektowanie i nadzory. inż. Renata Żebrowska z siedzibą przy ul. Wiejskiej
18/175 we Włocławku. Szczegółowy opis warunków realizacji zamówienia zawarto w
projekcie umowy stanowiącym załącznik do specyfikacji istotnych warunków
zamówienia. Wskazane jest aby Wykonawca przed złożeniem oferty dokonał wizji
pomieszczeń, w których wykonywane będą roboty.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 20.12.2014.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS
SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca, składający ofertę w postępowaniu,
musi wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jednej
roboty budowlanej polegającej na budowie instalacji centralnego ogrzewania
lub ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją o łącznej wartości minimum
75.000,00 zł brutto
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca składający ofertę w prowadzonym
postępowaniu musi dysponować potencjałem kadrowym - własnym lub
wyrażającym gotowość do współpracy - zdolnym do wykonania zamówienia,
spośród których co najmniej 1 osoba posiada uprawnienia budowlane do
kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie
instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych
i kanalizacyjnych
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu
dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca winien posiadać opłaconą polisę lub
innych dokument ubezpieczenia potwierdzający ubezpieczenie od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
gospodarczej w wysokości min. 100 000 zł
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH,
JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW
UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST.
1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez
wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia
o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie
ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i
wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących
najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w
sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami
sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
określenie robót budowlanych, których dotyczy
obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w
tym informacja o robotach budowlanych niewykonanych lub wykonanych
nienależycie roboty budowlane polegające na budowie instalacji centralnego ogrzewania
lub ciepłej wody użytkowej wraz z cyrkulacją;
wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu
zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług,
kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami
na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia
niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez
nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w
wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy
nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny
dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia
warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy,
na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące
podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny
dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania
wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
aktualny odpis z właściwego rejestru lub z
centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej
samej grupy kapitałowej
lista podmiotów należących do tej samej grupy
kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie
konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy
kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
1 - Cena - 90
2 - termin realizacji zamówienia - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej
umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie
warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzania zmiany w
treści umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności niemożliwych do przewidzenia w
chwili zawierania niniejszej umowy lub w przypadku wystąpienia którejkolwiek z
następujących okoliczności: 1) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może
nastąpić w przypadku wystąpienia konieczności udzielenia Wykonawcy robót
budowlanych, stanowiących przedmiot umowy, zamówień dodatkowych, o których mowa
w treści art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo
zamówień publicznych, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia
nastąpi o liczbę dni niezbędną Wykonawcy do zrealizowania zamówienia
dodatkowego, 2) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może nastąpić w przypadku
wystąpienia okoliczności siły wyższej, przez którą należy rozumieć zdarzenia
niezależne od żadnej ze Stron, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, które
nastąpiło po dniu wejścia w życie umowy, w szczególności: wojny, akty
terroryzmu, klęski żywiołowe, strajki oraz akty władzy i administracji
publicznej, przy czym przedłużenie terminu realizacji zamówienia nastąpi o
liczbę dni, odpowiadającą okresowi występowania okoliczności siły wyższej, 3)
przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może nastąpić w przypadku
skierowania przez Zamawiającego do Wykonawcy pisemnego żądania wstrzymania
robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, lub wydania zakazu
prowadzenia robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, przez organ
administracji publicznej, o ile żądanie lub wydanie zakazu nie nastąpiło z
przyczyn, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność, przy czym przedłużenie
terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, odpowiadającą okresowi na
jaki Wykonawcy nakazano wstrzymanie robót budowlanych lub zakazano prowadzenie
robót budowlanych, 4) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może nastąpić
w przypadku wystąpienia kolizji z sieciami zewnętrznymi lub instalacjami
nieujawnionymi w dokumentacji projektowej, przy czym przedłużenie terminu
realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni, niezbędną Wykonawcy na usunięcie
kolizji z sieciami zewnętrznymi lub instalacjami nieujawnionymi w dokumentacji
projektowej, 5) konieczności wykonania robót zamiennych (do których wykonania
wystarczy zgoda zamawiającego oraz projektanta), rozumianych jako wykonanie
przez Wykonawcę zamówienia podstawowego w sposób odmienny od sposobu
określonego w niniejszej umowie, a jednocześnie w sposób niepowodujący
zwiększenia (zmiany) zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, oraz
zwiększenia wynagrodzenia Wykonawcy, 6) zmiany powszechnie obowiązujących
przepisów prawa w zakresie mającym bezpośredni wpływ na realizacje przedmiotu
zamówienia lub świadczenia stron niniejszej umowy, 7) w przypadku zmiany albo
rezygnacji z podwykonawcy, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na
zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku -
Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w
postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004
roku - Prawo zamówień publicznych, z zastrzeżeniem treści punktu XV pkt 5 SIWZ,
8) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może nastąpić w przypadku
wystąpienia niezależnych od stron okoliczności, powodujących wstrzymanie lub
przerwanie robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, z uwagi na
fakt, że dojazd na plac budowy jest niemożliwy - co powinno zostać potwierdzone
pisemnie przez inspektora nadzoru w dzienniku budowy, przy czym przedłużenie
terminu realizacji zamówienia nastąpi o tyle dni, przez ile trwało ich
wstrzymanie, 9) przedłużenie terminu realizacji zamówienia, może nastąpić w
przypadku wystąpienia konieczności wprowadzenia w dokumentacji projektowej,
stanowiącej załącznik umowy, zmian, powodujących wstrzymanie lub przerwanie
robót budowlanych, stanowiących przedmiot zamówienia, przy czym przedłużenie
terminu realizacji zamówienia nastąpi o liczbę dni niezbędną do wprowadzenia
zmian w dokumentacji projektowej oraz do przeprowadzenia uzgodnień (ustaleń) z
właściwymi organami, uzyskania opinii właściwych organów oraz wydania decyzji
przez właściwe organy, z zastrzeżeniem treści punktu XV pkt 6 SIWZ, 10)
konieczności dokonania wymiany osób, o których mowa w treści niniejszej umowy,
po stronie którejkolwiek ze stron niniejszej umowy. 2. Konieczność wykonania
robót zamiennych, zachodzi w sytuacji, gdy: 1) materiały budowlane,
przewidziane w niniejszej umowie do wykonania zamówienia, nie mogą być użyte
przy realizacji inwestycji z powodu zaprzestania ich produkcji lub zastąpienia
ich innymi materiałami budowlanymi, 2) w trakcie realizacji przedmiotu
zamówienia nastąpiła zmiana przepisów prawa budowlanego, 3) w czasie realizacji
budowy zmienią się warunki techniczne wykonania (np. Polska Norma), 4) w trakcie
realizacji przedmiotu zamówienia zastosowano lepsze materiały budowlane bądź
inną technologię wykonania robót. 3. W przypadku, o którym mowa w treści punktu
XV pkt 2 ppkt 7 SIWZ, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż
proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29
stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych, w stopniu nie mniejszym niż
wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia, poprzez przedstawienie
w tym celu odpowiednich dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków
udziału w postępowaniu. 4. Wprowadzenie w dokumentacji projektowej zmian, o
których mowa w treści punktu XV pkt 2 ppkt 8 SIWZ, nie może skutkować zwiększeniem
(zmianą) zakresu świadczenia Wykonawcy zawartego w ofercie, stanowiącej
załącznik do umowy, oraz zwiększeniem wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w
treści umowy. 5. Nie stanowi istotnej zmiany umowy zmiana danych teleadresowych
oraz osób wskazanych do kontaktów między stronami niniejszej umowy. 6. Wszelkie
zmiany umowy wymagają pod rygorem nieważności formy pisemnej i podpisania przez
Strony umowy. 7. Z wnioskiem o zmianę treści umowy może wystąpić zarówno
Wykonawca, jak i Zamawiający.
IV.4) INFORMACJE
ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja
istotnych warunków zamówienia: http://bip.azk.wloclawek.pl/ Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Administracja Zasobów Komunalnych we Włocławku, ul. Ostrowska 30, 87-800
Włocławek, pok. 1.
IV.4.4) Termin
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.11.2014 godzina 09:00, miejsce: Administracja Zasobów Komunalnych we
Włocławku, ul. Ostrowska 30, 87-800 Włocławek, pok. 15.
IV.4.5) Termin
związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania
ofert).
IV.4.17) Czy
przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku
nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz
niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa
członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być
przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie